Vanliga frågor

Hur lång leveranstid har ni?
Leverans av undertröjorna tar vanligtvis upp till en vecka, men oftast går det betydligt snabbare än så! Du vet väl att det alltid är fraktfritt hos oss inom Sverige när du beställer två eller fler undertröjor? Beställer du en tröja blir frakten 39 kr. För paket utanför Sverige tillkommer Postens avgifter samt ev tullklarering (utanför EU).

 
Hur levereras tröjorna?
Vi skickar tröjorna med PostNords varubrev. Det innebär att du får en avisering och får hämta ut tröjorna vid ditt närmaste postombud.

 
Hur kan jag betala?
Hos oss kan du betala med svenska kort utställda av VISA/Mastercard. Vi använder en betalningslösning från Stripe som gör det snabbt och enkelt att betala med kort. Vi erbjuder även möjlighet att betala med Paypal. Bra va?

Samtliga priser visas i SEK inklusive moms på 25%.

 
Hur tvättar och stryker jag undertröjan?
Plaggen tvättas i 40 grader C och strykes med en plupps värme, det vill säga samma värme som exempelvis silke. Det betyder i klartext låg temperatur (högst 110 grader C).

 
Kan jag göra en ändring i min beställning?
Detta kan göras så länge ordern inte är packad och skickad. Eftersom vi vill ge dig så bra service som möjligt skickar vi ordern så snabbt som möjligt från oss. Så vill du ändra något – var snabb! Hör omgående av dig till:

hej@shirtfriend.se

 
Hur funkar det med byten och returer?
Du har självklart fri bytes- och returrätt i upp till 14 dagar efter det att du fått ditt paket från oss. Undertröjorna måste dock vara oanvända och felfria. Du ansvarar själv för returfrakten och returemballage.

Alla nya kunder får FRI RETUR i 60 dagar – oavsett hur mycket tröjan är använd! Inte nog med det. Vi skickar även med en returfraktsedel så att det blir riktigt smidigt att skicka tillbaka din undertröja om du mot förmodan inte är helnöjd. Så fort vi har fått tillbaka tröjan sätter vi tillbaka dina pengar. Enkelt och tryggt!

Returen skickas till:

We are Linch AB
Pökan Stigstaholm
543 93 Tibro

 
Hur gör jag om något är fel på min tröja?
Skulle det vara något fel på din undertröja, eller om felet uppstår efter användning men ändå var där från början, tar vi givetvis tillbaka varan och ersätter dig för returporto och varukostnad samt ev fraktkostnad sen tidigare. Var noga med att uppge namn och ordernummer så vi lättare hittar din order i vårt system. Reklamationen skickas till:

We are Linch AB
Pökan Stigstaholm
543 93 Tibro

 
Hur gör ni med personuppgifter och sånt?
Vi lagrar givetvis detta hos oss för att vi skall kunna ge dig bästa servicen. Har du ingen lust med det är det bara att kontakta oss så tar vi bort dig från våra register. Vi lämnar självklart inte ut uppgifterna till tredje part.

 
Jag har en butik och vill sälja Shirtfriends undertröjor.
Kul! Det visar att ni är en butik som bryr sig om sina kunder och vill att de ska trivas i kläderna som köps hos er. Läs mer under Återförsäljare.